Khamis, 11 September 2014

cinta pertama - dicurangi, dikhianati dan ditipu

Hari ni qila nk kongsi satu cerita .

Tetibe je tgh buat kerja dkt opis teringt ex. Saya pnah bercinta 2 kali shj . Cinta yg sekarg adalah yg kedua. Dan cinta pertama adalah ex saya. Hanya dia lah satu satunya ex saya .

Enam tahun menyulam kasih . Sejak sekolah , di alam universiti, berkerja . Sumpah qila percaya sangat dgn dia. Dia lah yg paling sempurna. Tiba2 hanya disebbkan dia bergurau dgn perempuan yg bole qila glar betine ni , die berubah . Mmg org ckp bertepuk sebelah tangan xkan berbunyi . Tp qila knal ex qila. Dia jujur ngn qila. Qila kalah dgn perempuan tu . Dia cantik . Die kurus dan bergaya. Die diminati ramai lelaki . Dia pandai berkata ayat yg manis. Qila kalah . Qila menyerah sebb qila xmampu nk teruskan . Ex mahu meneruskan hubungn dlm diam tanpa pngetahuan perempuan tu . Tp perempuan tu pandai . Die ugut die xkan pcya lelaki lg selepas ni. Dia ckp die pcye ex qila tu jodoh dia .

Ex qila bodoh . Ex qila tamak nk dua2 . Akhirnya qila amek kputusan undur diri .
Mmg sedih . Kalo lah xde imam yg kuat , pcye la mungkin qila da xda dkt dunia . berbulan qila derita . Dan mereka bahagia . Boleh byg kan mcm mane perasaan qila?

Org yg x merasa xkan pernah tau bgaimana perasaan tu . Betapa hancurnya hati ni . bagai dihiris lumat tanpa tertinggal sedikit sisa kan .

skrg mereka da bertunang . Saya xjeles . Cume bile teringt qila rase menyesal mengabiskan mase 6 tahun dgn die yg tidak setia .





Maaf kan aku wahai A&N . Mmg org ckp sedangkan nabi maafkan umat . Tp aku bkn nabi. Aku xdpt maafkan korg seumur hidup sebb permainan korg terlampau kotor .



1 ulasan:

  1. Sakitnya dikhianati kan.. saya sedang alami benda sama.. tapi xda sampai tahap rela diduakan.. dia yg tarik diri dari hubungan kami sebab dia dah terlanjur dengan gadis yg baru dia kenali... Hancur lumat hati ni.. hubungan yg hampir genap 3 tahun.. dihancurkan dengan sekelip mata sahaja.. tak pernah terlintas dalam benak pun hal seberat ini boleh berlaku dlm hidup kami.. sedangkan kami 2,2 bukan jenis liar dan menjalang.. tapi hanya dengan kehadiran si betina jalang.. habis hancur segala2nya.. saya redha kalau memang itu cara Allah temukan jodoh dia.. tapi kesakitan n keperitan tu kita yg ditinggalkan ni yg terpaksa tanggung sendiri.. sedangkan mereka terus bahagia... Dunia memang kejam kerana adanya makhluk perosak tak berhati perut macam tu.. terkilan yg teramat.. sebab dia bukan seorg lelaki jahat sepanjang 5 tahun saya kenal dia dari kawan sampai bercinta.. tapi akhirnya jadi separah ini..

    BalasPadam